fredag 15. august 2014

Bamse på tur....

Dette er historien om bamse på ordentlig ferietur for ikke så altfor altfor lenge siden :)
Det var dengang da jeg var på ferie og ikke var på butikken og plutselig fikk jeg dette bildet av bamse i en Fiat, faststroppet med bilbelte og greier. Beskjeden var; Hei Gunda da har jeg vært å henta Bamse, syns han fortjener en ordentlig ferietur etter alt hva han har vært igjennom.....Karin
Sukk, Bamse på tur igjen men nå visste jeg iallefall at han var hos snille Karin og at ikke ville mangle hverken vått eller tørt ;)
 Dagene gikk og plutselig fikk jeg tilsendt enda et bilde; Bamse fastspent i et flysete!!!! Hjelpes, tror ikke bamse har vært oppe i et fly før. Hvor skulle Bamse, hvem andre var med...? Bare han og Karin...? Hadde hun ikke tatt på ham truse og sko...? Timer ble til dager og jeg lurte og lurte på hvor Bamse var blitt av der jeg vandret til fjells og til vanns.....
Så endelig endag fikk jeg en- Snap- ! "Kast loss du gamle bardun!!" Bamse til sjøss uten redningsvest ! Hvordan skulle da dette gå? På Rejen i vakre Dragør, vel vel det går sikkert bra tenkte  jeg og vandret videre i fjellheimen mens Bamse var i Danmark......
 Så etter langt om lenge kom enda et bilde...Fra drømmesommeren til Bamse ! Og det så jaggu meg ut som om det bare var jenter han var sammen med ;D Bortskjemt sa du ;)
Det er DEILIG være Bamse i Danmark, brum brum !
 Tilsist fikk jeg tilsendt dette bildet;
-Tenk å bli satt på sykkelen for så å stanse hos "Antik & Livsstil" da dere....? Kikke, shoppe, drømme, snuse, ta en kaffe,kake...
Drømmesommer, drømmeferie.... Danmark!
Så endag kom jeg hjem fra ferien min og tenkte;
 Skal tro om Bamse er kommet hjem ...?
Og javisst, der satt han sammen med alle de andre bamsene oppe på hylla si og speidet ut over drømmebutikken sin og drømte videre om Danmark som om ingenting var skjedd. Brum brum
Snipp snapp snute så var eventyret ute....
Hva blir det neste mon tro..?
God helg alle følgere