mandag 14. juli 2014

Bamse del II

Dere husker Bamse, den herlige gjenbruksbamsen fra restavfallscontaineren vår?
Etter at jeg valgte å bare la den stå i hylla og ikke selge den har vi hatt masse spørsmål om bamsene og om de ikke er til salgs...? Men alle disse bamsene med skavanker er altså ikke til salgs men kommer det inn noen som er i ok stand så selger vi de!
Vel, det var engang for lenge lenge lenge siden og jeg hadde ferie og noen andre passet på butikken...
 Bamse satt i hylla si og kikket utover sitt rike. Da kom en dame, hun var visst en god kunde og venninne av meg og skulle "låne" bamse til over helga sa hun til damen bak disken. En gul post it lapp lå og venta på meg da jeg kom tilbake på jobb om at Bamse skulle leveres mandagen..... Mandagen kom og gikk, så gjorde neste mandag og mandagen deretter. ...En ny måned kom og ingen bamse var å se og jeg ble litt lei meg ;( Hvem hadde lånt Bamse..?
 Tiden gikk og jeg hadde innfunnet meg med at livet gikk videre og at det kommer da flere Bamser.
Så en fredags kveld etter jeg hadde stengt butikken for helga, dro jeg hjem og satte meg ute i hagen og kosa meg med en kopp kaffe og Adresseavisen, kulturdelen. Ja, for dette er fra dengang da Adresseavisa var i flere deler og en kunne porsjonere ut delene og jeg pleide spare den beste delen til etter jobb.....
 Så satte jeg plutselig kaffen i halsen, for HVEM var det vel som var avbildet på side to.....? Jo, Bamse! BruktboBamse ! Jeg heiv meg inn og løp til Macen, spora opp kvinnemennesket på Facebook og ga henne beskjed om at Bamse kanskje var ferdig med det fotooppdraget sitt i byen nå og at vi savnet den på jobb ;)
 Etter endel om og men kom så endelig Bamse tilbake til Stjørdal og den lille Bruktbo butikken vår, der sitter den den dag i dag og skuer over alle de utroligste skatter som dukker opp, og alle de forskjellige menneskene.
Så nå vet dere litt om Bamse og hvorfor den sitter på hylla nede hos oss og ikke er til salgs.
Men jeg er sikker på at dersom du absolutt må låne den er den sikkert til låns, bare vi vet hvem du er og at du kommer tilbake med den ;) Kanskje kan det bli en liten historie om det også, hvem vet ?
Snipp, snapp snute så er historien om Bamse ute.