fredag 23. mars 2012

Gjenbrukstur til Selbu !

Her kommer noen bilder fra gjenbruksturen vår oppe i Selbu. Første stopp var hos Eldbjørg Raknes ute i Vikvarvet som for noen år siden kjøpte seg et opp-pussingsobjekt uten like men som nå er blitt til et aldeles nydelig eventyrsted en bare kan drømme om ;)

Minst mulig av inventaret er kjøpt nytt, det meste er fått eller kjøpt billig !
Til og med det sjarmerende stuebordet med bein av oretre stod i huset fra før ;)  Liker Eldbjørgs gjenbruksfilosofi om å la ting være som de er......

Eldbjørg er ikke den som liker å kline på med maling i hytt og pine; treverket skal få gråne/gulne sakte men sikkert på gammelmåten - me like ;)
I skulehuset var det straks premiere på stykket "Is-slottet" av Vesaas, synd vi ikke fikk med oss det men det kommer flere muligheter. Til sommeren bare SKAL jeg ta med noen venninner på kulturpåfyll hos Eldbjørg ;)
¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Neste stopp var på Rolset museum der det meste har stått stille en god stund ;)
Under et bilde av Lev Landligs journalist Toril i flyten !

Utrolig masse flotte fotomotiver og jeg kunne ha fyllt opp bloggen med vakre bilder fra stedet her, men jeg må styre meg og velge noen få...Som dere skjønner var også dette et paradis for meg...
..
Utrolig masse fine møbler og jeg må nå presisere at dette IKKE er varer til salgs i butikkene hos oss !! Og mens vårsola smyga seg inn gjenom tynne blondegardiner og venta på sommeren og turistene takker jeg for at jeg var så heldig å bli med på denne inspirerende turen; og snart kommer en liten reportasje av to flotte steder til vi besøkte. Nei; tre steder!
God helg alle der ute - denne uka har vært travel men gøy og utrolig masse trivelige mennesker stikker innom butikken vår og det gjør det morsomt å drive på ! Takk takk ;D